tisdag 14 februari 2012

Lek och sök på olika nivåer


Inomhusaktiviteter är både nyttigt och kul att göra tillsammans med hunden. På kvällarna brukar jag och Aska hitta på något kul tillsammans. Här tränar vi godissök på olika nivåer. Till min hjälp har jag kattens klätterträd :)
Jag ber Aska att sitta. Sedan lägger/ gömmer jag en godis någonstans i huset och ber henne att söka rätt på godiset.


Det ska vara klurigt att hitta godiset. Så här på bilden har jag gömt en godis en bit in under filten.
Ibörjan kan du låta hunden se var du gömmer godisen. Sen när du vill göra det svårare så låter du hunden sitta och vänta i ett annat rum.


Och här är Askas för närvarande favoritspel. Ett aktiveringsspel hon fick i julklapp. Här måste hon tänka till lite extra för att lista ut hur hon ska få ut godisarna som är gömda i spelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Husdjur