fredag 10 februari 2012

Passivitetsträning i stora staden


Idag åkte jag och Aska in till stan och tränade passivitet mitt i lunchrusningen. Bland annat band jag upp henne och gick en bit ifrån henne, gömde mig och håll koll på hur hon reagerade. Hon skötte sig riktigt bra. Nu gick jag inte långt ifrån henne, så hon höll kontakt med mig hela tiden.


Vi tränade också att bara sitta lugnt mitt på gatan när folk och hundar passerade. Hon har fortfarande svårt att vara lugn när hundar passerar men folk och bilar fungerar väldigt bra.


Tyngdpunkten av träningen la jag på att hon skulle vara lugn i stan. Så vi gick kanske fem minuter sedan satte vi oss ner på någon lämplig plats i tio minuter och sen gick vi fem minuter igen... och så där höll vi på i nästan en timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Husdjur