fredag 20 januari 2012

Windy skenade iväg med mig uppepå


Idag tog jag en ridtur i skogen med Windy. Aska fick följa med. Allt gick kanon den första halvtimmen. Windy var jättemysig. Hon skrittade fram i skogen. Aska sprang löst brevid och skötte sig jättebra.
När vi sedan skulle kom fram till vägens slut, där vi skulle vända, så gick allt väldigt snabbt. Windy drog iväg med mig uppepå i full fart hemmåt. Jag försökte bromsa henne, men då slog hon bakut istället och jag föll pladask på marken :)
Då tvärstannade hon :)


Sen när jag skulle leda henne en liten bit, slet hon sig tyvärr och sprang hem. Så det blev för mig och Aska att gå hem.

3 kommentarer:

  1. Härliga sköna bilder!

    du har blivit utmanad av hundfrissan ( inlägg utmanad av fluffmonster, 20jan ) http://hundfrissan.blogspot.com

    Hoppas du är med!! Eva:)

    SvaraRadera
  2. Men hallå, så får man INTE göra!!! Slänga av dig och rusa hem! Tur du inte gjorde dig illa i fallet, men jag ser ju att ni har gott om snö att falla i ;-)
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Eva: Nämen ojdå. Då får jag gå in och kika på utmaningen :)
    Quila o Ronja: Hahaha, nä verkligen inte :) Men det gick bra, hon brukar vara helgo annars och mysig att rida ute i skogen med.

    SvaraRadera

Husdjur